7 způsobů boje proti stresu

7 praktických způsobů boje proti
stresu

Pocit stresu může být náročný a z dlouhodobého hlediska může mít zásadní vliv na vaše zdraví, a
to jak fyzické, tak psychické. Stres může být způsoben velkým množstvím různých věcí a to, co
je pro jednoho člověka velmi stresující, nemusí být pro jiného člověka stresující, což může ještě
více ztížit jeho zvládání.

I když život zcela bez stresu není pro většinu lidí reálný, existují kroky, které můžete podniknout,
abyste minimalizovali stres, který pociťujete, a změnili svou reakci na něj, což může být pro vaše
tělo i mysl velmi prospěšné. Připravili jsme pro vás několik tipů, jak se stresem bojovat.


1) Dělejte něco energického


Cvičení sice neodstraní příčinu vašeho stresu, ale je známo, že fyzická aktivita pomáhá zvládat
stres a může vám pomoci uspořádat myšlenky a vyčistit mysl, což vám může pomoci řešit
problémy způsobující stres klidněji.


Může pomoci zastavit negativní myšlenkové procesy, protože vaše mysl má tendenci soustředit se
na to, co dělá a cítí tělo, a ne na to, co vás stresovalo. Být plný energie může u různých lidí
vypadat různě.


Může to být cvičení v posilovně, běh, jízda na kole nebo plavání, nebo to může být něco jako
tanec, rychlá chůze nebo sledování výukového videa o cvičení online.


2) Trávit čas s lidmi


Trávení času s přáteli nebo rodinou může být samo o sobě skvělým prostředkem proti stresu,
zejména pokud vás rozesmějí a pomohou vám odvést myšlenky od toho, co ve vás vyvolává stres.


Pokud jde o pomoc při řešení samotného problému nebo záležitosti, může vám také velmi
pomoci, když si o věcech promluvíte s lidmi, kterým důvěřujete, protože vám poskytnou pohled
na věc zvenčí.
To vám někdy může pomoci najít řešení stresujícího problému nebo alespoň najít alternativní
způsob, jak na něj zkusit reagovat.


3) Praktikujte péči o sebe
Ať už se věci, které považujete za stresující, týkají práce nebo jiné situace, upřednostňování
vlastní pohody může být dobrým způsobem, jak čelit stresu a jeho dopadu na vás.


Udělejte si čas na věci, které vás baví, ať už je to čtení knihy, dlouhá koupel, návštěva představení
nebo kapely, hýčkání nebo procházka venku.


4) Přijměte novou výzvu


Ať už se jedná o začátek nového koníčku a rozvoj dovedností, učení se novému jazyku nebo
hudebnímu nástroji, výzva, na kterou se můžete soustředit, vám pomůže posílit sebedůvěru a zvýšit odolnost, což vám pomůže při zvládání stresu a v případě potřeby vám poskytne pozitivní rozptýlení.


5) Dobrovolnictví v charitě nebo komunitní skupině


Účast na činnosti, která pomáhá jiným lidem, vám často pomůže najít jiný pohled na vlastní stres
a jeho příčiny. Neodstraní to vaše problémy, ale může vám to pomoci lépe se vyrovnat se situací a
posílit odolnost.


Pokud je pro vás časovým problémem a nemůžete se z tohoto důvodu zapojit do dobrovolnické
činnosti, můžete místo toho zkusit udělat nějaký malý náhodný skutek laskavosti a pomoci tak
druhým, což může být také prospěšné pro vaši hladinu stresu, stejně jako to, že někomu jinému
zlepšíte den.


6) Vyhněte se negativním návykům


V období stresu se můžeme snadno spolehnout na věci, které nám škodí, abychom se cítili lépe
nebo abychom se s nimi vyrovnali, ať už jde o alkohol, kouření, nadměrné množství kofeinu nebo
konzumaci nezdravých potravin.


Pokud to trvá dlouhodobě, může to způsobit vážné zdravotní problémy a nepomůže to vyřešit to,
co vás stresuje. Místo toho se snažte vybudovat si pozitivní návyky, jako jsou návyky uvedené v
tomto blogu, které vám pomohou bojovat se stresem a vypořádat se s jeho příčinou (příčinami).


7) Zaměřte se na věci, které můžete ovlivnit
V závislosti na příčině nebo někdy i více příčinách vašeho stresu nemusí být jeho vyřešení plně
ve vaší moci.


Když se místo toho pokusíte zaměřit na ty prvky situace, které můžete ovlivnit, včetně svých
reakcí na stres, můžete si nárokovat zpět část vlastnictví toho, co se děje, a pustit z hlavy věci,
které nemůžete změnit.


Na závěr:


Stres může být velmi obtížné zvládnout, a protože jsme každý jiný, ne každý praktický nápad, jak
s ním bojovat, bude fungovat u každého.
Doufáme však, že některé z těchto tipů vám pomohou vytvořit si pozitivní návyky a nástroje,
které vám pomohou lépe zvládat stres a pokusit se řešit jeho příčiny, pokud je to možné.


Doporučujeme:
12% CBD olej fullspectrum Happy CBD
HHC vapolizér - máme výběr z mnoha příchutí :)